کدو سبز


کدو از نظر علم گیاه شناسی یک میوه ی تابستانی است اما از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود که خیلی هم ارزش تغذیه ای زیادی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است.
در طب سنتی، اعتقاد بر این است که کدو سبز مانند سایر کدوها، طبع سرد و تری دارد و به همین دلیل زیره، نعناع، نمک، روغن زیتون، فلفل، خردل و آبغوره، جزو مصلحات این صیفی آبدار و کم‌کالری محسوب می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین خواص کدو سبز، ملین و مدر بودن آن است. از این رو مصرف آن به‌صورت خام یا بخارپز به افراد مبتلا به یبوست توصیه می‌شود. کدو سبز، آب فراوانی دارد و برای رفع تشنگی و باز کردن انسداد عروق هم می‌تواند مفید باشد.
کدو یک سبزی استوانه ای شکل شبیه خیار می باشد که دارای طعم تند و تیز و شیرینی با هم است.
این گیاه به رنگ های سبز و زرد در دسترس می باشد.
کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - خوب ویتامین C، ویتامین A (به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن)، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته می شود.
کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد.
این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند.
از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و... اشاره کرد.

• كدو سبز، در درمان آسم موثر است و بخاطر داشتن ويتامين C ، حاوي آنتي‌اكسيدان قويمي‌باشد و ضد التهاب است.
• در درمان برخي از بيماري‌هاي ناشي از كمبود ويتامين C مانند اسكوربوت موثر است.
• از ابتلا به بيماري ام‌.اس پيشگيري مي‌كند.
• به خاطر داشتن آب فراوان (بيش از 98 درصد) مي‌تواند براي افرادي كه داراي رژيم غذايي هستند، ماده غذايي مناسبي باشد.
• كدو سبز داراي مقدار مفيدي فولات، پتاسيم و ويتامين A است كه بدن به آن‌ها نياز دارد.
• كدو سبز داراي ويتامين C و لوتئين است كه هر دوي آن‌ها براي چشم مفيد مي‌باشند.
• از لحاظ طب قديم، سرد و خنك كننده است و از لحاظ شيميايي بدن را قليايي مي‌كند.
• تخم كدوي خام، كرم روده را دفع مي‌كند و براي رفع يبوست و اختلالات گوارشي مفيد است.
• پوست خشك شده آن براي درمان بواسير و خونريزي معده و روده مفيد است.
• كدو و تخم آن در پيشگيري از سرطان ريه بسيار موثر است.
• براي زخم روده و مثانه و سوزش ادرار، تخم كدو را مصرف كنيد.
• سرفه را درمان مي‌كند و روغن آن براي رفع دل‌پيچه مفيد است.

کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است.
آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.
بیشتر مواد مغذی موجود در کدو سبز به پیشگیری از آترواسکلروزیس (گرفتگی عروق) و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و همچنین خطر حمله ی قلبی و سکته ی مغزی را به وسیله ی کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.
کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند.
به این ترتیب کدو سبز یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با بیماری ها است چرا که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد.
کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند.
کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

دیگر فواید:
علاوه بر خواص متعدد و مفید کدو سبز بر سلامتی، این سبزی به عنوان عضو اصلی و یا اجزای جدایی ناپذیر سالادها، خورش ها، سوپ ها و... به کار برده می شود.
این موضوع آزمایش شده است که افزودن کدو سبز به نان ها و کلوچه ها، آن ها را سه برابر مرطوب تر و لطیف تر می کند.
کدو سبز معمولاً از آن دسته موادی است که در تمام مدت سال، یا حداقل بیشتر آن، در اختیار و در دسترس شما است پس آن را به طور مرتب در غذاهای تان استفاده کنید تا از بیماری ها در امان باشید.



غذاهایی که کدو سبز در آنها کاربرد دارد!
بادمجان رژیمی کدو شکم پر گراتن کدو و گوجه فرنگی کشک کدو کرمانی پنکیک کدوسبز




کدوحلوایی



کدو تنبل یا کدو حلوایی میوه‌ای است تقریباً شبیه به کدو که رنگ نارنجی دارد و به مصارف گوناگون می‌رسد. اندازهٔ این میوه می‌تواند بسیار بزرگ شود. بزرگ‌ترین کدو تنبل دنیا وزنی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم داشته‌است.


خواص مواد


مشاهده همه ...






قارچ سوخاری

قارچ سوخاری به عنوان دیش ساید برای خوراک های شما


ویژه ها

مافین ژامبون و پنیر
ارسال : ندا سروستانی
رولت خامه ای
ارسال : نیوشا تهرانی
چیکن استروگانف
ارسال : chef somi
شیرینی مغربی
ارسال : ندا سروستانی
پیراشکی گوشت و قارچ
ارسال : chef somi
کاپوچینو
ارسال : ندا سروستانی
پاپریکا خانگی paprika
ارسال : chef somi
اشترودل هات داگ
ارسال : آرزو مقبل
اگپلنت پارمزان
ارسال : chef somi





سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری یک میان وعده یا پیش غذای مناسب است که با توجه به ذائقه و سلیقه خود با انواع مواد میتوانید آنرا سرو کنید.






كاربران برتر

 
chef somi
امتياز : 130651
 
ندا سروستانی
امتياز : 89413
 
golara valianpour
امتياز : 55605
 
شف سارا
امتياز : 51260
 
سحر ناز
امتياز : 36285


پربازديدترين ها



جديدترين ها












کلیه حقوق برای سایت فودبــرد محفوظ می باشد © 1394