قارچ


حدود دو هزار سال از کشت این سبزی در دنیا می گذرد. ژاپنی ها اولین کسانی بودند که آن را کشت کرده و مورد استفاده قرار دادند. آب و هوای گرم و مرطوب ژاپن زادگاه مناسبی برای این سبزی به حساب می آید.
در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می کردند. امروزه درکارگاه های صنعتی تولید و در تمام سال در اکثر مغازه ها وسوپرمارکت ها عرضه می گردد. "قارچ استخوان ها را تقویت می کند، خستگی را رفع می کند وکمبود ویتامین D را جبران می کند." اکثر مواد غذایی در طبیعت به مقدار کافی ویتامین D دارند؛ مثل ماهی، قارچ و بعضی از انوع پنیرها.افرادی که مدت طولانی در تخت هستند و یا اصولاً بیرون نمی روند، غالباً ازکمبود ویتامین D رنج می برند و این امر به استخوان های آنها صدمه می زند. ویتامین D باعث می شود که کلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوانها بکار رود.
مطالعات نشان می دهد که در قارچ دو نوع قند به نام های «ترهولوز» و «کیتین» وجود دارد که دریافت بالای آنها در بدن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود، به این ترتیب آنها مانع فعالیت ویروسها و باکتریها شده و از فعالیتهای زیانبار این میکروبها جلوگیری می کند.
این سبزی دارای مقادیر مناسبی «روی» است که وجود این ماده مغذی به حفظ سلامت سیستم دفاع بدن کمک فراوانی می کند.

جالب است بدانید قارچ دارای ترکیبی از گروه «فیتونوترینتهاست» که به نام «لنتینان» شهرت دارد. این ترکیب در قارچهای دکمه ای و صدفی یافت می شود و مانع رشد تومورهای بدخیم می گردد. به علاوه قارچ دارای مقادیر بالایی ویتامین C است و نیز سرشار از سلنیوم می باشد که فعالیت آنتی اکسیدانی دارد و از بروز سرطان کولون در افراد مستعد پیشگیری می کند.

مطالعات نشان داده است، مصرف مرتب قارچ موجب تنظیم میزان هورمون استروژن در خانمها شده و از بروز سرطان پستانجلوگیری می کند.
افراد مسن غالباً به مرض بی آهک شدن استخوان( پوکی استخوان ) مبتلا هستند. آنها بایستی از رژیم غذائی استفاده کنند که دارای ویتامین D می باشد مثل قارچ. یک پرس قارچ(200 گرم) نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند.
برای اینکه تمام مواد مغذی از موادغذائی به بهترین صورت جذب شوند، نیاز به ویتامین های گروه B می باشد.

قارچ یک دسته از این ویتامین های سوخت و ساز را تامین می کند. هر سلول در بدن ما به ویتامین B2 موجود در قارچ نیاز دارد تا بتواند انرژی کسب کند. برای اینکه انسان زود خسته و کم حوصله نشود، اعصاب هم نیاز به ویتامین B2 دارند.
ـ دارای ویتامین‌های B2 - B1-B12 - B6 - C و H است که برای محافظت از پوست و ایجاد آلرژی در بـدن ، سلامت سیستم عصبــی، سلامت پوست و چشـم و بافتـهای بدن ، تشکیل اسیــدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه‌ها ، درمان کم‌خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات نقش اساسی دارند که البته در صورت استفاده از روش‌های صحیح پخت‌، فریز و خشک کردن خواص تمام این ویتامین‌ها حفظ می‌گردد .
ـ حاوی مقادیر بسیار مناسبی از مواد معدنی شامل : پتاسیم ، فسفر، منگنز، مس، آهن و کلسیم می‌باشد .
ـ دارای درصد بسیار کمی چربی و کالری و مقادیر مطلوبی از لیستین که عامل پایین آورنده چربی خون است می‌باشد، بنابراین در رژیمهای لاغری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد .

وظیفه بیوتین موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن این است که انرژی را آماده نگه می دارد و اسید فولیک در سوخت و سازپروتئین و مواد اصلی ژن ها نقش مهمی را بازی می کند. خانم ها بطور متوسط 90% مقدار ویتامین B2 توصیه شده را دارا می باشند و بندرت یک زن اسید فولیک را به اندازه لازم جذب می کند. بنابراین برای حل این مشکل بایستی خانمها در رژیم غذائی خود غالباً از قارچ استفاده کنند.

معمولاً قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل کرد. چون که قارچ ها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی قارچ هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می شوند، می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.



غذاهایی که قارچ در آنها کاربرد دارد!
بورک گوشت مافین ژامبون و پنیر موساکا یونانی برنج رنگین کمان خوراک سبزیجات چینی سوفله سیب زمینی و گوشت خوراک سوسیس ( استراتای) ناگت مرغ و سبزیجات چیکن استروگانف میت لوف رول استیک ژاپنی لازانیا کباب ترکی کالباس مرغ خانگی بیف استروگانف فيله مرغ با سس قارچ ايتاليايي بادمجان رژیمی اردور مرغ همبرگر ویژه سالا‌ ‌‌د سزار املت کدو  مافین پیتزایی گراتن سیب زمینی و قارچ پنه با سس آلفردو شوری قارچ پلو یونانی سالاد اسفناج سالاد اندونزی ترشی زیتون مخلوط پیتزا سبزیجات  مرغ مکزیکی استیک با سس قارچ گراتن سبزیجات قارچ سوخاری پیراشکی گوشت و قارچ لازانیا ایتالیایی سوپ جو فوری کروکت سیب زمینی و مرغ رولت گوشت ساده رولت مرغ قارچ شکم پر با مرغ و پنیر تارت مرغ ریزوتو مرغ و قارچ سوپ کلم رژیمی




سویا

سویا قرنهاست که غذای مردم آسیا مخصوصا چین بوده است و چینی آن را همراه با برنج بعنوان غذای اصلی خود مصرف می کنند . ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا می باشد و تقریبا دو سوم محصول کل


خواص مواد


مشاهده همه ...






بروشتای میگو و پنیر

بروشتا یک پیش غذای ایتالیاییه که نان برشته به همراه سیر و روغن زیتون بیس این پیش غذاست و با تاپرهای مختلف و دلخواه سرو میشه
در پستهای بعدی بروشتا با تاپرهای دیگه هم میذارم براتون.


ویژه ها

پاپریکا خانگی paprika
ارسال : chef somi
قرابیه
ارسال : شیرین صادقی
اشترودل هات داگ
ارسال : آرزو مقبل
کرپ موز و آناناس
ارسال : shadi k
حمص اسفناج
ارسال : chef somi
پاناکوتا با سس میوه
ارسال : شف سارا
بلوبری اسموتی
ارسال : chef somi
ژیگو
ارسال : chef somi
چیکن استروگانف
ارسال : chef somi





کرپ موز و آناناس

کرپ نوعی پنکیک بسیار نازک است و با آرد گندم درست میشود که نوع شیرین آن می‌تواند به عنوان صبحانه یا دسر خورده شود. در این صورت بر روی آن ممکن است هر مادۀ شیرینی از جمله نوتلا، مربا، خاک قند، شیره درخت افرا، عصارۀ لیمو، خامه زده شده و یا تکه‌های میوه ریخت.






كاربران برتر

 
chef somi
امتياز : 81847
 
ندا سروستانی
امتياز : 62489
 
golara valianpour
امتياز : 33336
 
شف سارا
امتياز : 31385
 
سحر ناز
امتياز : 22099


پربازديدترين ها



جديدترين ها












کلیه حقوق برای سایت فودبــرد محفوظ می باشد © 1394