قارچ


حدود دو هزار سال از کشت این سبزی در دنیا می گذرد. ژاپنی ها اولین کسانی بودند که آن را کشت کرده و مورد استفاده قرار دادند. آب و هوای گرم و مرطوب ژاپن زادگاه مناسبی برای این سبزی به حساب می آید.
در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می کردند. امروزه درکارگاه های صنعتی تولید و در تمام سال در اکثر مغازه ها وسوپرمارکت ها عرضه می گردد. "قارچ استخوان ها را تقویت می کند، خستگی را رفع می کند وکمبود ویتامین D را جبران می کند." اکثر مواد غذایی در طبیعت به مقدار کافی ویتامین D دارند؛ مثل ماهی، قارچ و بعضی از انوع پنیرها.افرادی که مدت طولانی در تخت هستند و یا اصولاً بیرون نمی روند، غالباً ازکمبود ویتامین D رنج می برند و این امر به استخوان های آنها صدمه می زند. ویتامین D باعث می شود که کلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوانها بکار رود.
مطالعات نشان می دهد که در قارچ دو نوع قند به نام های «ترهولوز» و «کیتین» وجود دارد که دریافت بالای آنها در بدن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود، به این ترتیب آنها مانع فعالیت ویروسها و باکتریها شده و از فعالیتهای زیانبار این میکروبها جلوگیری می کند.
این سبزی دارای مقادیر مناسبی «روی» است که وجود این ماده مغذی به حفظ سلامت سیستم دفاع بدن کمک فراوانی می کند.

جالب است بدانید قارچ دارای ترکیبی از گروه «فیتونوترینتهاست» که به نام «لنتینان» شهرت دارد. این ترکیب در قارچهای دکمه ای و صدفی یافت می شود و مانع رشد تومورهای بدخیم می گردد. به علاوه قارچ دارای مقادیر بالایی ویتامین C است و نیز سرشار از سلنیوم می باشد که فعالیت آنتی اکسیدانی دارد و از بروز سرطان کولون در افراد مستعد پیشگیری می کند.

مطالعات نشان داده است، مصرف مرتب قارچ موجب تنظیم میزان هورمون استروژن در خانمها شده و از بروز سرطان پستانجلوگیری می کند.
افراد مسن غالباً به مرض بی آهک شدن استخوان( پوکی استخوان ) مبتلا هستند. آنها بایستی از رژیم غذائی استفاده کنند که دارای ویتامین D می باشد مثل قارچ. یک پرس قارچ(200 گرم) نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند.
برای اینکه تمام مواد مغذی از موادغذائی به بهترین صورت جذب شوند، نیاز به ویتامین های گروه B می باشد.

قارچ یک دسته از این ویتامین های سوخت و ساز را تامین می کند. هر سلول در بدن ما به ویتامین B2 موجود در قارچ نیاز دارد تا بتواند انرژی کسب کند. برای اینکه انسان زود خسته و کم حوصله نشود، اعصاب هم نیاز به ویتامین B2 دارند.
ـ دارای ویتامین‌های B2 - B1-B12 - B6 - C و H است که برای محافظت از پوست و ایجاد آلرژی در بـدن ، سلامت سیستم عصبــی، سلامت پوست و چشـم و بافتـهای بدن ، تشکیل اسیــدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه‌ها ، درمان کم‌خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات نقش اساسی دارند که البته در صورت استفاده از روش‌های صحیح پخت‌، فریز و خشک کردن خواص تمام این ویتامین‌ها حفظ می‌گردد .
ـ حاوی مقادیر بسیار مناسبی از مواد معدنی شامل : پتاسیم ، فسفر، منگنز، مس، آهن و کلسیم می‌باشد .
ـ دارای درصد بسیار کمی چربی و کالری و مقادیر مطلوبی از لیستین که عامل پایین آورنده چربی خون است می‌باشد، بنابراین در رژیمهای لاغری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد .

وظیفه بیوتین موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن این است که انرژی را آماده نگه می دارد و اسید فولیک در سوخت و سازپروتئین و مواد اصلی ژن ها نقش مهمی را بازی می کند. خانم ها بطور متوسط 90% مقدار ویتامین B2 توصیه شده را دارا می باشند و بندرت یک زن اسید فولیک را به اندازه لازم جذب می کند. بنابراین برای حل این مشکل بایستی خانمها در رژیم غذائی خود غالباً از قارچ استفاده کنند.

معمولاً قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل کرد. چون که قارچ ها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی قارچ هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می شوند، می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.



غذاهایی که قارچ در آنها کاربرد دارد!
کباب ترکی قارچ شکم پر با مرغ و پنیر سالاد اندونزی استیک با سس قارچ بیف استروگانف کالباس مرغ خانگی موساکا یونانی رول استیک ژاپنی رولت مرغ گراتن سبزیجات اردور مرغ رولت گوشت ساده پنه با سس آلفردو ترشی زیتون مخلوط برنج رنگین کمان شوری قارچ گراتن سیب زمینی و قارچ سوپ کلم رژیمی  مرغ مکزیکی سوپ جو فوری سالاد اسفناج پیتزا سبزیجات چیکن استروگانف پلو یونانی بادمجان رژیمی میت لوف سالا‌ ‌‌د سزار خوراک سوسیس ( استراتای) خوراک سبزیجات چینی پیراشکی گوشت و قارچ سوفله سیب زمینی و گوشت همبرگر ویژه تارت مرغ بورک گوشت قارچ سوخاری ریزوتو مرغ و قارچ فيله مرغ با سس قارچ ايتاليايي لازانیا  مافین پیتزایی لازانیا ایتالیایی کروکت سیب زمینی و مرغ املت کدو ناگت مرغ و سبزیجات مافین ژامبون و پنیر




فلفل قرمز

فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوششهای غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید. میوه این گیاه به صورت


خواص مواد


مشاهده همه ...






مافین ژامبون و پنیر

وقتی اسم مافین میاد همه یاد مهمانی میفتن. مافین ژامبون و پنیر هم یه فینگر فود خوشمزست که سریع هم آماده میشه. ژامبون رو که همه دوست دارن. پنیر هم همنطور. پس ترکیبشون معلومه که خیلی خوشمزه میشه.


ویژه ها

ژیگو
ارسال : chef somi
پاپریکا خانگی paprika
ارسال : chef somi
بلوبری اسموتی
ارسال : chef somi
شوری قارچ
ارسال : آرزو مقبل
سالسا فرسکا
ارسال : chef somi
کیک شکلاتی رژیمی
ارسال : مامان پری
چیکن استروگانف
ارسال : chef somi
کیک سیب
ارسال : ندا سروستانی
سیب زمینی تنوری
ارسال : بهاره کریمی





مافین ژامبون و پنیر

وقتی اسم مافین میاد همه یاد مهمانی میفتن. مافین ژامبون و پنیر هم یه فینگر فود خوشمزست که سریع هم آماده میشه. ژامبون رو که همه دوست دارن. پنیر هم همنطور. پس ترکیبشون معلومه که خیلی خوشمزه میشه.






كاربران برتر

 
chef somi
امتياز : 102575
 
ندا سروستانی
امتياز : 74202
 
golara valianpour
امتياز : 42620
 
شف سارا
امتياز : 39296
 
سحر ناز
امتياز : 27742


پربازديدترين ها



جديدترين ها












کلیه حقوق برای سایت فودبــرد محفوظ می باشد © 1394