سوپ کلم رژیمی


این سوپ از اون دسته سوپهاست که کالری میسوزونه و سهم بسزایی در کم کردن وزن بدن داره!البته شیوه ی خوردنش خاصه و باید هفت روز مداوم مصرف بشه



دستور تهیه این سوپ و زمان مصرف آن مهم است. اگر می‌خواهید تاثیر آن را ببینید، حتما باید این سوپ را در یک مدت هفت روزه مصرف کنید. در ضمن در این هفت روز، شما هر قدر که دوست دارید می‌توانید از این سوپ بخورید. بنابراین اصلا نگران گرسنگی نباشید.

در حقیقت هر چه بیشتر از این سوپ میل کنید، کالری بیشتری سوزانده می‌شود. دلیلش نیز این است که این سوپ هیچ کالری اضافی به بدن شما نمی‌رساند. در واقع می‌توان گفت که میزان کالری آن منفی است. در نتیجه سرعت متابولیسم بدن شما بیشتر شده و کالری بیشتری نیز سوزانده می‌شود.

نکته مهم این است که نباید هیچ روزی را از دست دهید. اگر قرار است در این هفت روز مسافرت بروید، باید سوپ را هم همراهتان ببرید و یا اینکه زمان بهتری را در آینده به آن اختصاص دهید. این برنامه از برنامه تغذیه‌ای بیمارستان «هارت مموریال» گرفته شده است. افراد چاق قبل از ورود به اتاق عمل باید از این سوپ مصرف می‌کردند. از طرف دیگر، حواستان باشد که سوپ را بیش از 7 روز مصرف نکنید، زیرا دچار سو تغذیه خواهید شد. نکته دیگر این است که در هفته‌ی مصرف سوپ حتما آب زیادی بنوشید.


مواد مورد نیاز

یک کلم بزرگ
یک پیاز بزرگ
یک فلفل دلمه‌ای سبز متوسط
یک فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط
یک حبه سیر
یک عدد قارچ
آب تازه (بدون کلر)
یک عدد تره
گوجه (حدود یک کیلوگرم)
آبی که گوشت در آن پخته شده باشد (به میزان لازم)
فلفل
گیاه‌های خوراکی
نمک (دلخواه)

دستور تهیه:

در ابتدا تمام مواد را به سلیقه خودتان به اندازه‌های کوچک خرد کنید. سپس همه مواد را به استثنای گوجه‌ها وکلم در روغن تفت دهید. بعد از این کار همه موارد را داخل یک ظرف ریخته و کلم و گوجه را نیز به آن اضافه کنید. آب کافی بر روی مواد ریخته و منتظر بمانید تا جوش بیاید. سپس زیر اجاق را کم کرده تا سبزی‌ها کمی نرم‌تر شوند. در مرحله بعد می‌تواند کمی گیاه تازه یا خشک‌شده بر روی آن بریزید و اجازه دهید تا پنج دقیقه دیگر جوش بخورد. ادویه را نیز مطابق میلتان اضافه کنید.

برنامه مصرفی

روز اول| فقط سوپ و میوه مصرف کنید. هر میوه‌ای به جز موز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

روز دوم| فقط سوپ و سبزیجات مصرف کنید. در روز دوم خوردن میوه مجاز نیست. شب هم می‌توانید سیب‌زمینی پخته میل کنید.

روز سوم| سوپ، میوه و سبزیجات را با هم مصرف کنید. اما شب سیب‌زمینی پخته مصرف نکنید.

روز چهارم| فقط موز و شیرِ خشک بدون چربی

روز پنجم| تا شش عدد گوجه ارگانیک و مقدار کافی گوشت ماهی. حداقل 6 تا 8 لیوان آب هم مصرف کنید

روز ششم| خوردن هر چیزی جز سیب‌زمینی پخته در این روز مجاز است. گوشت، سوپ، میوه و سیزیجات را حتما استفاده کنید.

روز هفتم| میوه، سبزی و برنج قهوه‌ای.

با این کار و کمی تمرین می‌توانید تا هفت کیلوگرم از وزنتان در طول یک هفته کم کنید. پس از چند روز استراحت دوباره می‌توانید این رژیم غذایی را پیش بگیرید. حواستان باشد که نان، پاستا و میوه‌های خشک شده را مصرف نکنید. از مصرف قند و شیرینی نیز خودداری کنید.




سوپ کلم رژیمی

  1394/7/20 - 18:46:33
  پسندیدن : 10
  اضافه به علاقه مندی : 2
  نظرات : 5
  بازدید : 7912


 
سحر ناز
امتياز : 60356

ارسال هاي ديگر كاربر








فتوش لبنانی

فتوش یک سالاد نونی شامی است که از مخلوط شدن تکه‌های سرخ شدهٔ پیتا، سبزی و تره‌بار درست می‌شود.فتوش جزو خانوادهٔ غذا‌های فتات یا فتا که نان خشک پایهٔ اصلی آنهاست.
در فتوش با توجه به فصل و مزه، سبزیجات و گیاهان مختلفی وجود دارد. در مقایسه با تبوله، سبزیجات در تکه‌های نسبتا بزرگی خرد می‌شوند. معمولا در فتوش از سماق استفاده می‌شود تا مزه‌ای ترش ایجاد کرد.


ویژه ها

چیکن استروگانف
ارسال : chef somi
ژله خرده شیشه
ارسال : ندا سروستانی
پاپریکا خانگی paprika
ارسال : chef somi
کیک شکلاتی رژیمی
ارسال : مامان پری
رولت خامه ای
ارسال : نیوشا تهرانی
کرپ موز و آناناس
ارسال : shadi k
میگو پفکی
ارسال : مامان پری
سیب زمینی تنوری
ارسال : بهاره کریمی



ماش

ماش، یکی از موادغذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ترین منبع تامین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و در اکثر جوامع منبع عمده تامین


خواص مواد


مشاهده همه ...





كاربران برتر

 
chef somi
امتياز : 208308
 
ندا سروستانی
امتياز : 130995
 
golara valianpour
امتياز : 92947
 
شف سارا
امتياز : 86182
 
سحر ناز
امتياز : 60356


پربازديدترين ها



جديدترين ها












کلیه حقوق برای سایت فودبــرد محفوظ می باشد © 1394